15 de setembre 2024

2024 Collbató

Aquest diumenge 15 de setembre hem fet la primera actuació del segon tram, després que la primera es va haver d'anul·lar per la pluja. Entrar a Collbató i generar un embús de trànsit va ser tot u.

Collbató

Vem deixar l'autocart allà tirat, aviam com resolia el merder on s'havia ficat, i vem nar cap a l'era. El començament d'aquest segon tram està sent com la nostra entrada al Montserratí, una mica a empentes i rodolons, però encara tenim marge per redreçar el carro perquè sigui ben gros i que no vagi pel pedregar; i tant. Si hem de fer cas del 4de7 d'avui, però, no ho veig tan clar.

Feia una certa fresqueta, tot i que no hi havia cap núvol, i per tant valia més fer via abans que piqués massa el sol. Vem fer els pilars d'entrada xino-xano i apa, aviam si començàvem algun dia. Érem segons després dels Castellers d'Esparreguera, que van començar amb un 5de7. Aquí algú que se'l mirava amb sense cap falsa o veritable expressió d'hipocresia:

2024 Collbató, Festes de Sant Corneli

Nosaltres fèiem un 4de7 suposo que pesant o feixuc, pel que em deia la meva informant, i el cert és que no el vaig veure gens bé. Les agulles estàvem ben quadrades, però el tronc va anar pujant una mica desmanegat i tremoladís, o si més no les meves sensacions van ser d'una estructura força incòmoda.

2024 Collbató, Festes de Sant Corneli

M'han canviat el segon que tenia al 4de8, tot just és la segona pinya que faig amb ell, i la meva sensació és que s'han d'anar polint les coses que havia anat polint amb el Jordi en els assajos abans de Santa Magda. Ja veurem... El Rai baixava de terços fent que no amb el cap i, per una vegada a la vida, estava d'acord amb ell. Anem força justos de temps, aixòs és aixís.

2024 Collbató, Festes de Sant Corneli

La tercera colla eren els Bous de la Bisbal. He mirat de pressa si havíem actuat mai amb ells i l'excel m'ha regurgitat que no, o sigui que colla nova a la base de dades, diguéssim. Ells van fer 4, 3 i 2de6. Actuar amb colles petites pot fer que les diades vagin més lentes. A més a més, en aquest cas nosaltres i Esparreguera trigàvem la vida a muntar les pinyes. I a sobre nosaltres vam desmuntar el 4de7 amb agulla per descarregar-lo en repetició en segona ronda. Tampoc hi ajudava el fet que la connexió no anava gaire bé i veure les pinyes a l'app no era fàcil.

2024 Collbató, Festes de Sant Corneli

Abans de tancar-lo, la pinya es va anar movent de lloc i sembla que també gent dels rengles que pujaven; vaja, allò tan típic de desori general abans de començar a pujar. Érem dos cordons i mig, no anàvem gaire sobrats, tampoc. Jo estava de segon lateral, no vaig veure gaire cosa, però al final el desori va guanyar i es va fer baixar.

Llavors els Bous van fer el seu castell i nosaltres repetíem tot seguit; és a dir, vem haver d'esperar prop de tres hores a tornar-hi (dramatització). El cas és que sembla que aquesta vegada no va pujar tan malament, però pel que vaig sentir després tampoc és que s'alcés a les mil meravelles. El pilar el vaig veure una mica entre els braços de vents i rengle de mans i em va semblar prou tranquil. I lloat sia Jaume Barri.

2024 Collbató, Festes de Sant Corneli

En tercera ronda Esparreguera per fi va fer el 4de7, i nosaltres un 3de7 que no vaig veure gens i que no tinc ni ideia de com va anar. Els Bous van fer la figuereta en la seva torre de 6, feia temps que no en veia cap amb els meus propis ulls.

2024 Collbató, Festes de Sant Corneli

Comentàvem a plaça quan va ser la darrera figuereta que vem fer nosaltres. A mi me'n sona una de la Gemma de fa mil anys, potser no havia entrat jo a la colla encara i només la recordo de fotos. Ja veuré si la trobo per alguna banda. De moment només he trobat aquesta d'un assaig (sembla que a Legazpi) de fa mil milions d'anys (el 2007):

L'assaig

Però a plaça em sona moltíssim que n'hi ha com a mínim una. Per anar plegant vem fer aquest pilar de 5 tan maco, però les banderoles em van desenfocar la foto i m'ha sortit així:

2024 Collbató, Festes de Sant Corneli

Els pilars de 4 van sortir bé. Gràcies a la Tati per les fotos dels nostres castells.

2024 Collbató, Festes de Sant Corneli

Les fotos dels altres fotògrafs, doncs ja arribaran. De moment les que s'han fet amb la meva càmera són aquí. Vaig escriure el meu resum del primer tram; si algú té ganes de llegir-lo, aquí el té.

L'actuació sencera:

Castellers d'Esparreguera: 3pd4, 5d7, 4d7a, 4d7, pd5, 2pd4
Castellers d'Esplugues: 2pd4, 4d7, id4d7a, 4d7a, 3d7, pd5, 2pd4
Bous de la Bisbal: pd4, 4d6, 3d6, 2d6, pd4

I què més podem dir? Aquesta setmana ja és Sant Mateu, festa grossa, veurem com van els assajos i els castells. Si hagués de fer la porra ara, per diumenge diria que farem 3de7s, 7de7 i 5de7. Espero equivocar-me i que siguem moltíssima gent a la Nau i fem unes proves estupendes i portem a plaça el 4de8 i tot el que calgui!

Salut i castells!