13 de gener 2011

Primera junta de l'any

Primera Junta de l'any i de la temporada. Enguany es preveuen juntes entretingudes. Desembarca, amb tota la ira continguda, el sector crític contra la Junta, aquell sector que no troba bé cap decisió de la Junta, etc. Vaja, hi desembarca el Rai, acompanyat de la Marta, que ja hi era tot i que ara formarà part d'una comissió de la Junta... és posa divertit. La Junta d'avui era només per preparar l'Assemblea però ha tingut força sarau. El primer era el de la quota voluntària; després de presentar jo la meva proposta de mínims per acontentar tothom, el President s'ha despenjat amb una proposta molt més ambiciosa que no ha trobat el suport de ningú, però que ha servit un debat de molts minuts. Per al final acabar com al principi, amb la meva proposta...

La segona o potser la primera ha estat sobre el sopar de després de l'Assemblea. El proper cap de colla volia que s'obrís el bar i es fessin entrepans, però el responsable del bar no està per la feina i ha donat peu a criticar la gestió del bar en bloc (el responsable del bar en qüestió no ha vingut a la Junta, tampoc). Molts minuts de debat i de redundàncies cícliques per, al final, acabar com al començament... S'arreglarà el tema del bar? Jo crec que aquest any ha estat el que millor ha funcionat, sobretot pel tema del futbol, que ha estat la puta clau. Aconseguir obrir-lo cada dos divendres em sembla molt difícil perquè no hi ha gaire gent disposada a tanta feina tan desagraïda. Però l'incendi ha durat estona fins que no s'ha extingit sisplau per força.

A cada nou punt hi havia divergències no tan sonades. Una altra polèmica que ha tocat un punt molt coent ha estat el referent a l'atracció de nous membres, que en tot cas s'ha tocat només de trascantó. Era parlant de si la calçotada ha de ser oberta al Pou d'en Fèlix o mig oberta a La Closca. Jo opino que val més que sigui oberta. La majoria opinava que val més que sigui a La Closca. Jo he dit que la Colla ha de ser del poble i que ens hem d'obrir sempre que puguem. En això tothom hi ha estat d'acord llevat d'en Pastor, que ha tornat a dir que l'únic mètode que funciona és el boca orella i que, per tant, obrir-se al poble o de cames a l'Ajuntament o a sa puta mare no serveix de res. El punt és coent perquè el sector representat per la Marta i el Rai odien la gestió de dinamització del Pastor, perquè diuen que no fa absolutament res i que té una actitud absolutament negativa. En aquesta ocasió només s'ha debatut, amb força foguerades, la necessitat de publicitar-nos al poble, en contra del parer del Pastor.

S'ha fet molt llarga la Junta i s'han discutit molts temes. Acabem de començar i sembla que haurem d'agafar molt d'aire, respirar fondo i no desfondar-nos. Jo avui estava força engrescat i he fet riure diveses vegades els juntaires, m'ho he passat força bé malgrat algunes discussions repetitives i amb mala hòstia subjacent. M'hi he fotut dues birres que se m'han posat bé.

Demà tinc moltíssima feina per classe, però no tinc gens d'esma per fer-la. Estic molt cansat. M'ho deixo per un altre any.