16 de juny 2023

2023 Can Vidalet

Com l'altra vegada, escric la crònica just abans de la diada següent, que en aquest cas és demà dissabte, perquè si no se m'acumulen i sí que és un merder.

A Can Vidalet hi anàvem en teoria amb la intenció, les setmanes abans, de fer-hi el tres per sota, però la realitat va ser una altra. Jo, que acostumo últimament a venir a tots els assajos, divendres passat tampoc hi vaig anar, i pel que sembla hi havia baixes i desgana i el que acostuma a passar.

Però què va passar, en realitat? A la Closca, ja cap al tard, quan anàvem amb les llargues, algú de tècnica va escriure la crònica per mi, amb el meu nom, perquè ja sabem com acostuma a anar la cosa. Per mantenir la seva identitat en l'anonimat, no direm qui és i farem veure que això ho vaig escriure jo mateix [els meus comentaris van entre claudàtors]:

[Txus dimissió]

Em vaig llevar tard. Quina puta merda qui va decidir fer diades a les 11.30. I més per no fer el 3 per sota, els caps de colla deien que perquè no l'havíem assajat, que mai podem tenir totes les peces per fer-ho [excuses].

De la diada, no en vaig veure una puta merda, diuen que el 3 molt parat, que el 4 amb agulla gairebé ens el mengem, i va acabar amb un 4 que també va estar prou bé, tot i que el van tancar un pèl desquadrat [els gamarussos]. Vam acabar amb un pilar de 5 amb el Dani que s'estrenava de segon, que semblava que ja n'havia fet 50 abans, i dos pilars de 4 i cap a casa...

Cap a casa després que el xapes del Txus ens digués que tenim un juliol prou maco, però que si no espavilem a assaig no traurem els castells que sembla que gairebé tenim: el 5, el 3 per sota o fins i tot podem somiar amb una torre, que vam creuar divendres neta [i que jo no hi era, com ja he comentat].

Doncs si això ho diu algú anònim de la tècnica, deu ser que és veritat. El cas és que divendres havia quedat a Barcelona i després eren festes de Cornellà i no vaig anar a assaig, i l'endemà també vaig quedar per baixar a Cornellà, i amb tota la pesca diumenge vaig arribar cap a les 11.45 a Can Vidalet, on ja feien els pilars d'entrada, que van ser aquests:

2023 Diada Can Vidalet (Lídia)

Anava una mica atabalat, havia sortit tan de pressa de casa que em vaig descuidar la faixa. Aquest any ja m'he deixat els pantalons dos cops, la camisa un, i diria que la faixa una altra vegada, unes xifres difícilment superables. I suposo que entre que no havia anat a assaig i que feia tard em van fotre de terceres laterals al 3de7, com si fos un novato més, on per variar no vaig veure res, però ja diu el... ja diem a la crònica que la sensació és que estava prou bé.

2023 FM Can Vidalet

Vaig donar la càmera a la Raquel a correcuita quan vaig arribar a plaça, que a més me la va demanar ella, i ens va fer aquesta foto tan maca d'aquí dalt on es veu un tres d'allò més intranscendent. La Lídia com sempre també hi era:

2023 Diada Can Vidalet (Lídia)

El 4de7 amb agulla de després no estava tan bé, recordo que tenia un de pasteleros a darrere i sentíem batzegades i xivarri i quan ja descarregàvem li deia que déu-n'hi-do i em mirava amb cara d'ai mareta. Però més enllà d'això, tampoc no en vaig veure res. Aquí estava de segones laterals darrere el Natxi, vaig mirar algun moment cap amunt i, entre les boires de la miopia, només hi vaig veure el cafarnaüm.

2023 FM Can Vidalet

Suposo que hauria de passar les fotos pel Photoshop o alguna cosa per aclarir-les o saturar el color o el que fos, però la mandra que em fot és infinita. Pel que fa al pilar, se'l veia prou bé:

2023 FM Can Vidalet

Ara que que he dit que «se'l veia molt bé» he pensat que ara tothom diu que «lluïa prou bé» o, en la versió castellana, «lucía», que suposo que ve del look anglès, i és una cosa que m'emprenya una mica. I res, per acabar, el 4de7, on sí que vaig entrar d'agulla, per fi es feia justícia. Aquí el que puc dir és que estava prou ben quadrat llevat d'un rengle, que és per on es va obrir una mica i que va fer que el 4 fos una mica desquadrat, però les agulles, en un esforç titànic, vem aconseguir aguantar tota l'estructura a la perfecció.

2023 Diada Can Vidalet (Lídia)

És broma, es va fer sense problemes destacables; per cert, el Ferran, que viu al barri, em va portar la seva faixa de casa, que em vaig posar pel 4 i no sé si també pel 4 amb agulla. Pel pilar de 5 ja me l'havia treta.

2023 Diada Can Vidalet (Lídia)

Dos pilarets de 4 i cap a la Closca hi falta gent.

2023 Diada Can Vidalet (Lídia) 

Com que no hi ha aigua a la font de Can Vidalet per la sequera, les remullades es van fer esquitxant amb ampolles...

2023 Diada Can Vidalet (Lídia)

Hi vaig arribar tan pelat de temps i atabalat que no vaig anar fent el seguiment de Twitter i ara aviam si trobo l'actuació completa per alguna banda...

FM de Can Vidalet:

Castellers d'Esplugues: 2Pde4, 3de7, 4de7a, 4de7, Pde5, 2Pde4
Castellers del Poble Sec: 2Pde4, 3de6a, 3de7, 4de6, 2Pde4
Castellers de Terrassa: 2Pde4, 5de6, 4de7, 3de7, Pde5, 2Pde4

Hi ha fotos aquí, aquí i aquí. El vídeo, aquest i els que falten, puntualment al nostre canal de Youtube.

I això és tot. Vaig xerrar amb alguns bandarres que conec de fa anys, vem fer cap a la Closca, el temps va anar passant, vem convidar les colles a paella, va haver-hi musiqueta, salir, beber, el rollo de siempre. I demà tornem a Lleida després d'alguns anys, de quan la Susa hi tenia interessos, i tornarem a coincidir amb bandarres. El nas em diu que serem poca gent i que no farem gaire cosa, però avui hi ha assaig! Tothom enfaixat i ben d'hora ben d'hora, que guanyarem la xàmpions!