02 d’octubre 2023

2023 Inici del segon tram de temporada

Com es pot comprovar, no estic gaire per la feina de fer cròniques. Vaig acabar el primer tram una mica tip pel que havia anat passant i suposo que ara em vaig recuperant. En fi, resumeixo les dues primeres actuacions d'abans de la Festa Major per les raons de sempre.

FM de Sant Quirze

El primer dissabte després de la represa d'assaig ja tornàvem a les places, aquesta vegada a Sant Quirze del Vallès, que no recordo que hi hàgim anat mai abans, per la seva festa major, amb els Castellers de Terrassa. Sembla que el periple pel qual es va contractar aquesta actuació i vam acabar només amb els pasteleros forma part una mica d'aquestes caramboles estranyes que tenim últimament amb les diades. En tot cas, vem cobrar per fer el que vem fer, ço és, 2pde4, 3de7, 3de6s, 4d6, 2pde4.

2023 Sant Quirze del Vallès

No, no va ser la millor actuació de la història, però mira. Com és costum, si no escric les cròniques poc després de l'actuació, amb prou feines recordo res, i més ara que entro poc a l'agulla i no veig els castells de dins estant. Al tres d'aquí dalt estava de primeres lateral a la rengla; no anàvem sobrats de pinya, ni de bon tros. No en recordo gaire res, suposo que devia tenir les seves coses, però a la foto com es pot veure estava prou rodonet.

En segona ronda fèiem el 3de6 per sota, on sí que entrava d'agulla, però a la pinya anava per la rengla i no per la buida, que és per on normalment entro, i a l'hora d'entrar agulles anava bastant perdut i vaig fer endarrerir la cosa. Arran de l'espera i el rebombori subsegüent, potser hi va haver una mica de desori en l'aixecada de l'últim pis, però al cap i a la fi hi vaig entrar i tot va anar com oli en un llum. Ja veurem quan fem el 3de7s, jo de moment no tinc cap pressa.

Per acabar, un 4de6 on també entrava d'agulla i que més enllà de les parides habituals doncs patapim patapam. Dos pilars de quatre i a esperar. Perquè l'actuació havia anat molt ràpida, havíem començat mitja hora abans del previst i ja havíem enllestit la feina en poc més d'una hora, la diada més ràpida que recordem. No eren ni les set però vem haver d'estar esperant l'autocar ben bé dues hores. La qual cosa va donar per molta xerrameca, divagar sobre l'avenir de la colla i tota la pesca, una pesca que en aquell moment jo no entreveia si seria abundosa o més aviat minsa, ho sabríem més endavant.

El mòbil deia que plouria, però Twitter informava que els vents de gregal escampaven les precipitacions. Mentrestant, assajava la Dharma a la plaça de baix, però l'autocar finalment va arribar abans no comencessin a tocar, suposo que cap allà les onze.

Actuació a Gràcia

2023 Gràcia 

A Gràcia ens va tocar actuar per una altra carambola d'aquestes de les diades: havíem d'anar a Horta amb els Castellers de Barcelona però al final per malentesos de l'administració i les colles vem actuar amb Gràcia i Borinots a la plaça de les Dones del 36, que és una mena d'illa de cases sense el bloc de pisos que donaria al cantó muntanya, diguem-ne, situat una mica més amunt de Fontana i a la dreta baixant per Torrent de l'Olla. Una plaça per on passava sovint de llarg —mai dins de la plaça, sempre pel carrer de dalt— quan vivia a la Vila per anar cap a casa.

Ja érem a 17 de setembre, el diumenge abans de festes, i per tant era el típic dia d'agafar forces per la Festa Major però sense passar-se no fos cas que ens fotéssim pel barret alguna cosa. Gràcia sempre és un bon lloc on actuar, devia fer moltíssim temps que no hi anàvem, suposo que fa uns deu anys a la plaça del Raspall; en tot cas, és curiós perquè la de les Dones del 36 deu ser l'única sense bar ni paki de tot Gràcia.

El programa del dia començava amb el 3de7, després de dos pilars de 4; el meu record d'aquell castell és que per la meva banda, que era la rengla, vem estar força bé, però que a la plena, diria, hi va haver alguns problemes estranys que no sé ben bé quins van ser, perquè tot i que hi vaig mirar, ja no en recordo gaire cosa. En tot cas, un altre 3de7 que precedia el 5de7, on vaig tornar a anar de lateral interior del tres, un lloc que no m'agrada absolutament gens, aquest cop de segones, amb el Zavala davant. Bé, la sensació va ser del típic guirigall habitual, però com que des d'allà no es veu res, no en puc opinar. Sembla que en tot cas va ser relativament tranquil; nosaltres, sorprenentment, vem ser la colla més resolutiva de la jornada.

En tercera ronda tocava un 4de7 on vaig tornar a entrar d'agulla i on tenia el Badia de segon, que té tendència a posar les cames tortes o entregirades o no sé com ja d'entrada; en aquest cas, fins i tot va aixecar una cama amb tot el castell a sobre, que és un massatge que els baixos agraeixen d'allò més. Bé, a banda d'aquests problemes per la meva banda, que vaig mirar de mitigar com vaig poder, el castell no el recordo especialment complicat, i adeu-siau, doncs. Un pilar de cinc i cap a festes!

En el post següent escric sobre tots els actes de Festa Major. Els resultats complets van ser aquests:

FM Sant Quirze
@CdTerrassa: 2p4, 3d7, 4d6a, 4d6, pd5
@Cargolins: 2pd4, 3d7, 3d6s, 4d6, 2pd4

Diada de les Dones del 36
@cvg_cat: 2p4 4d8 5d7 3d7 v5
@borinots: p4 4d8 7d7 id5d7 5d7 p5
@Cargolins: 2p4 3d7 5d7 4d7 p5

Les fotos són al lloc habitual. Els vídeos encara no els han penjat, gairebé un mes després, cosa que m'hauria anat bé per recordar una mica els castells.

He deixat de fer fotos a les diades i ara em poso més a les pinyes de les altres colles, i estic pensant seriosament de tornar a agafar la càmera. Ja veurem. De moment, arribava Sant Mateu.

Actuació a Gràcia