11 de maig 2007

Diada Ganàpies primavera 2007

Continuant amb la interminable crònica castellera, ahir va ser la diada de Ganàpies, els de la UAB. La diada de primavera és especial perquè sí, i aquesta també ho ha estat perquè sí. En fi, he tornat a dinar abans de la diada, aquest cop botifarra blanca, perquè la negra no em va agradar gaire. Jo i algun altre (els borratxos de la colla) hem anat buidant les xibeques abans i durant l'actuació; cal dir que jo vetllava pel meu estat i només em servia per remullar la gola. En Juanele, per la seva banda, i com acostuma a fer, anava mig taja fent de segon: després ballava a la seva posició de segon, la qual cosa ens compromet a tots. En tot cas, el noi ho pot aguantar, i és la forma vallenca caricaturitzada de fer els castells. Així, només ens podem queixar el just.

Havíem d'obrir amb el 5de6, però faltava un segon i hem començat amb el 4de6a. Jo feia de lateral al pilar del mig, i cal dir que en Juanele estava molt bé i que no va patir gaire l'espadat; en canvi, pel que sembla, l'estructura del 4 feia pena, estava totalment desfigurada, i va oferir símptomes de llenya. En qualsevol cas, 4de6a descarregat, i tots feliços com gínjols.

Pel que vaig sapiguer després, feia almenys uns quatre o cinc anys que no fèiem l'aleta al 5de6. Desconeixedor de la pròpia història, i força nerviós (aquell nerviosisme que tinc quan pujo a un castell que no tinc gaire apamat), van dir que terços damunt la pinya, i au. Es col·loquen els terços del tres, ens hi col·loquem els terços de la torre, m'empasso el nerviosisme i m'adono de què la nostra torre estava tan i tan bé que era bufar i fer ampolles. Malauradament, el tres era un poema i ens traspassava batzagades, en especial quan va travessar l'enxaneta. Aleshores vaig perdre una mica la mida (vaig entrar un xic) i vam aguantar els segons que va durar la tempesta. Descarregat amb no gaires dificultats, un castell lleig i rebregat sobretot de la banda del tres. Ja tothom a terra, grans abraçades, petons, esgarips de joia: quanta gaubança pel 5de6! És un d'aquells moments tan macos que ens reserva aquest món. Moltes hores d'assaig, calor, moments durs i alegres, per aconseguir això.

A tercera ronda vem descarregar un 3de6 que era també horrible. En fi, tot descarregat i ara dos pilars de 4, un dels quals només carregat, i després pilars novatus, que són de tres amb la gent nova que ha entrat. Cal dir que fem els castells estil vallenc: fets un nyap, però a la fi descarregats.

I festa i la meva revista que ja us vaig penjar i que ha agradat molt i tal i tal. Jo només em vaig dedicar a beure cervesa i vaig fumar algun porro. En arribar a casa, el meu germà havia comprat Cointreau i el vem afusellar. No em vaig emborratxar a l'Autònoma, però a casa vaig fustigar el meu fetge foradat. I això és tot, n'hi ha fotos aquí.